Plektrum Pins
Med din egen design
INNEHÅLL
Artikel 1 – Definitioner
Artikel 2 – Entreprenörens identitet
Artikel 3 – Applicability
Artikel 4 – Erbjudandet
Artikel 5 – Överenskommelsen
Artikel 6 – Ångerrätt
Artikel 7 – Konsumentens skyldigheter under reflektionsperioden
Artikel 8 – Utövande av konsumentens ångerrätt och kostnaderna
Artikel 9 – Entreprenörens skyldighet vid återkallelse
Artikel 10 – Undantagande av ångerrätten
Artikel 11 – Priset
Artikel 12 – Överensstämmelse och extra garanti
Artikel 13 – Leverans och utförande
Artikel 14 – Fortsatt prestationskontrakt: varaktighet, uppsägning och förlängning
Artikel 15 – Betalning
Artikel 16 – Klagomål
Artikel 17 – Tvister
Artikel 18 – Sektorgaranti
Artikel 19 – Tilläggs- eller varierande bestämmelser
Artikel 20 – Ändring av de allmänna villkoren för Webshop Keurmerk
Artikel 1 – Definitioner
I dessa Villkor skall följande villkor ha följande betydelser:
1 Ytterligare avtal : ett avtal där konsumenten förvärvar produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster med avseende på ett distansavtal och dessa varor, digitalt innehåll och / eller tjänster levereras av Entreprenör eller tredje part på grundval av ett arrangemang mellan detta tredje part och entreprenören
2 Reflektionsperiod : den period under vilken konsumenten får använda sin ångerrätt
3 Konsument : Den fysiska person som inte agerar för syften relaterad till hans eller hennes kommersiella, handel, hantverk eller yrkesverksamhet.
4 Dag : kalenderdag;
5 Digitalt innehåll : data som produceras och levereras i digital form;
6 Fortsatt prestationskontrakt : Ett kontrakt som tjänar att leverera varor, tjänster och / eller digitalt innehåll under en viss period.
7 Hållbar databärare : alla medel, inklusive e-post, som tillåter konsumenten eller entreprenören att lagra information riktad till honom / henne personligen på ett sådant sätt att framtida samråd och användning möjliggörs under en period som matchar det syfte för vilket informationen är avsedda och som gör oförändrad reproduktion av den lagrade informationen
8 Ångerrätt : Konsumentens möjlighet att inte fortsätta med distansavtalet inom avköpsperioden.
9 Entreprenör : Den fysiska juridiska person som är medlem i Stichting Webshop Keurmerk och som tillhandahåller produkter, (tillgång till) digitalt innehåll och eller tjänster till konsumenterna på avstånd
10 Distansavtal : Ett kontrakt som ingåtts av Entreprenören och Konsumenten inom ramen för ett organiserat system för distansförsäljning produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster, varigenom exklusiv eller ytterligare användningen av en eller flera avståndskommunikationsteknik upp till ingående av kontraktet
11 Standardformulär för återkallelse : Den europeiska standardformuläret för uttag inkluderat i tillägg 1
12 Teknik för distanskommunikation : Ett sätt att användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och entreprenören är på samma plats samtidigt.
Artikel 2 – Entreprenörens identitet
Namn på företagare (namn som anges i bolagsordningen samt handelsnamn, i förekommande fall
Företagsadress; Bredaseweg 65, Terheijden
Telefonnummer och tidpunkter då Entreprenören kan nås via telefon: +31 (0) 162 700 566
E-postadress eller andra elektroniska kommunikationsmedel som erbjuds konsumenten med samma funktionalitet som e-post;info@eigenplectrum.nl
Handelskammarenummer;
KVK – Nederländerna: 72217774
Momsnummer
NL8590.33.624.B01
Artikel 3 – Tillämplighet
1 Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden från Entreprenören och till eventuella distansavtal som ingåtts av Entreprenören och Konsument.
2 Innan ett avtalsavtal ingås ska entreprenören tillhandahålla texten till dessa Allmänna Villkor kostnadsfritt och så snart som möjlig. Om detta är rimligt omöjligt, ska Entreprenören ange på vilket sätt de allmänna villkoren kan inspekteras och att de kommer att skickas kostnadsfritt om så önskas innan avlägset kontrakt är avslutats.
3 Om avståndskontraktet ingås elektroniskt, texten i dessa Allmänna Villkor, i avvikelse från föregående avsnitt och före distansavtalet ingås, kan också levereras till konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten enkelt kan lagra den på en långsiktig databärare. Om detta är rimligt omöjligt kommer det att anges var De allmänna villkoren kan ses elektroniskt och att de kommer att skickas till Konsumentens begäran gratis, antingen via elektroniska medel eller på annat sätt, innan avtalsavtalet ingås
4 I händelse av att specifik produkt eller tjänstevillkor gäller förutom dessa Allmänna Villkor, ska andra och tredje styckena tillämpa i enlighet därmed, och i händelse av motsägelsevillkor, Konsumenten kan alltid vädja till den tillämpliga bestämmelsen som är mest gynnsam för honom / henne.
Artikel 4 – Erbjudandet
1 Om ett erbjudande är av begränsad längd eller om vissa villkor gäller ska det uttryckligen anges i erbjudandet.
2 Erbjudandet innehåller en fullständig och exakt beskrivning av de produkter, digitala innehåll och / eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är lämpligt detaljerad för att konsumenten ska kunna bedöma produkterna, tjänsterna och / eller digitalt innehåll tillfredsställande sätt. Om Entreprenören använder bilder, är de sanningsenliga bilder av de produkter och / eller tjänster som tillhandahålls. Tydliga fel eller misstag I erbjudandet binder inte Entreprenören.
3 Alla erbjudanden innehåller sådan information att det är klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till att acceptera erbjudandet.
Artikel 5 – Kontraktet
1 Om inte annat följer av bestämmelserna i punkt 4, blir kontraktet giltigt när konsumenten har accepterat erbjudandet och uppfyllt de fastställda villkoren.
2 Om konsumenten accepterat erbjudandet via elektroniska medel ska entreprenören omedelbart bekräfta mottagandet av att ha accepterat erbjudandet via elektronisk betyder. Så länge som mottagandet av godkännandet inte har bekräftats, Konsumenten kan åsidosätta kontraktet.
3 Om kontraktet ingås elektroniskt kommer Entreprenören att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för elektroniken dataöverföring och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala Elektroniskt ska Entreprenören följa lämpliga säkerhetsåtgärder.
4 Entreprenören får inom ramen för lagen samla information om konsumentens förmåga att uppfylla sina betalningsförpliktelser och alla fakta och faktorer relevant för att på ett ansvarsfullt sätt sluta distansavtalet. Om, agerar på Resultat av denna undersökning, Entreprenören har sunda skäl för att inte Avslutande av kontraktet har han lagligt rätt att vägra en order eller en begäran stöds av skäl, eller att bifoga särskilda villkor till genomförandet.
5 Innan produkten levereras ska Entreprenören skicka följande information tillsammans med produkten, tjänsten eller det digitala innehållet skriftligen eller på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra den på ett tillgängligt sätt på en långsiktig databärare:
6 en. Besöksadressen för Entreprenörens affärsställe där Konsumenten kan komma i kontakt med några klagomål;
7 b. Villkoren för och hur konsumenten kan utöva ångerrätten eller, i förekommande fall, tydlig information om att han är befriad från ångerrätten
8 c. Informationen som motsvarar befintliga eftermarknadstjänster och garantier;
9 d. Priset inklusive alla skatter på produkten, tjänsten eller digitalt innehåll, I förekommande fall leveranskostnaderna och betalningsvägen, leverans eller leverans genomförande av distansavtalet
10 Kraven på uppsägning av kontraktet om kontraktet har en löptid på mer än ett år eller under obestämd tid.
11 Standardformuläret för återkallande om konsumenten har rätt att dra tillbaka.
12 Vid fortlöpande prestationskontrakt gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första leveransen.
Artikel 6 – Ångerrätt
Vid produkter:
1 Konsumenten kan åberopa ett inköpsavtal för en produkt utan att ge skäl för en reflektionsperiod på minst 14 dagar. Entreprenören Maj fråga konsumenten om orsaken till återkallandet men kan inte tvinga honom att ange sin orsak (er).
2 Den reflektionsperiod som avses i punkt 1 börjar den dag produkten mottas av konsumenten eller av en tredje part som han bestämt på förhand och vem är inte bäraren, eller
3 om konsumenten beställde flera produkter i samma ordning: den dag då konsumenten eller en tredje part som han utses mottog sista produkten. Entreprenören kan vägra en order på flera produkter med olika leveransdatum förutsatt att han tydligt informerar Konsument före beställningsprocessen.
4 om leveransen av en produkt består av flera partier eller delar: den dag då konsumenten eller en tredje part utnämnd av honom mottog sista satsen eller den sista delen.
5 Vid avtal om regelbunden leverans av produkter under en given period: den dag då konsumenten eller en tredje part utnämnts av honom fick den första produkten.
Artikel 7 – Konsumentens åtaganden under tiden för eftertanke
1 Under denna period ska konsumenten hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Konsumenten ska endast packa upp eller använda produkten i den utsträckning nödvändigt för att fastställa arten, egenskaperna och effekten av Principen är att konsumenten bara kan hantera och inspektera produkten på det sätt som man får hantera en produkt i en affär.
2 Konsumenten är endast ansvarig för produktminskningen som orsakas av hanteringen av produkten som gick längre än tillåtet i underavsnitt 1.
3 Konsumenten är inte ansvarig för produktnedgången om Entreprenören inte har lämnat all juridisk information om rätten till återkallelse innan avtalet ingås.
Artikel 8 – Utövande av konsumentens ångerrätt och kostnaderna
1 Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt ska han utan dröjsmål underrätta Entreprenören om standardformuläret för återkallande inom reflektionsperiod.
2 Konsumenten ska returnera produkten eller leverera den till (den auktoriserade representanten för) Entreprenören så snart som möjligt men inom 14 dagar räknas från dagen efter den anmälan som avses i punkt 1. Detta behöver inte göras om entreprenören erbjöd sig att samla produkten Konsumenten observerade under alla omständigheter att produkten återlämnades om produkten returneras före utgången av perioden reflexion.
3 Konsumenten ska returnera produkten med alla levererade tillbehör och om det är rimligt möjligt i originaltillståndet och förpackningen och i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från entreprenören.
4 Risken och bevisbörden för korrekt och rättvist utnyttjande av ångerrätten faller på konsumenten.
5 Konsumenten ska bära de direkta kostnaderna för att returnera produkten. Om Entreprenören inte har anmält att konsumenten måste bära dessa kostnader eller om Entreprenören påpekade att han kommer att bära kostnaderna själv, Konsument behöver inte betala kostnaden för att returnera produkten.
6 Om konsumenten drar tillbaka efter att han först har begärt att prestanda av en tjänst eller leverans av gas, vatten eller el inte har det görs färdig för försäljning inte startas i en begränsad volym eller given kvantitet Under återspeglingsperioden ska konsumenten betala Entreprenören en belopp som är lika med den del av förpliktelsen som redan är utförs på de Återkallelsestid i förhållande till fullständig överensstämmelse med
7 Konsumenten bär inte kostnaderna för att tillhandahålla tjänster för leverans av vatten, gas eller el som inte hade blivit färdiga för försäljning i begränsad volym eller kvantitet, eller för leverans av fjärrvärme om
8 Entreprenören har inte lämnat konsumenten med de lagstadgade uppgifterna om ångerrätten, ersättningen för kostnader vid återkallande eller standardformulär för återkallande, eller
9 om konsumenten inte uttryckligen har begärt att utförandet av tjänsten eller leverans av gas, vatten och el eller fjärrvärme startas under reflektionsperioden.
10 Konsumenten bär ingen kostnad för fullständig eller partiell leverans av digitalt innehåll som inte lagras på en fysisk operatör om
11 före leveransen har han inte uttryckligen samtyckt till att börja avtalets genomförande före slutet av reflektionsperioden
12 han bekräftade inte att förlora sin ångerrätt när han gav samtycke; eller
13 Entreprenören misslyckades med att bekräfta konsumentens uttalande.
14 Om konsumenten utövar sin ångerrätt upphör alla kompletterande avtal med lagens funktion.
Artikel 9 – Entreprenörens skyldigheter vid återkallande
1 Om Entreprenören möjliggör anmälan om återkallande på elektronisk väg, ska han omedelbart skicka ett kvitto.
2 Entreprenören ska ersätta alla betalningar som konsumenten gör, inklusive eventuella leverans kostnader som konsumenten kan debitera för retur produkt, snarast möjligt men inom 14 dagar efter den dag då konsumenten meddelade honom om återkallandet. Om inte Entreprenören erbjuder Att samla produkten själv kan han vänta med att betala tillbaka tills han har mottog produkten eller tills konsumenten visade att han återvände produkt, beroende på vilket som inträffar först.
3 Entreprenören ska använda samma betalningsmedel som konsumenten använder, om inte konsumenten godkänner en annan metod.Återbetalningen är kostnadsfri för konsumenten.
4 Om konsumenten väljer en dyrare leveransmetod istället för den billigaste standardleveransen behöver entreprenören inte ersätta extra kostnader för den dyrare metoden.
Artikel 10 – Undantagande av ångerrätten
Entreprenören kan utesluta följande produkter och tjänster från ångerrätten, men endast om Entreprenören meddelat detta tydligt när erbjudandet eller i vart fall görs innan avtalet ingås:
1 Produkter eller tjänster med ett pris som är föremål för fluktuationer på den finansiella marknaden som Entreprenören inte har något inflytande på och som kan förekomma inom återkallelseperioden
2 Avtal som ingås under en offentlig auktion. En offentlig auktion definieras som en försäljningsmetod där entreprenören erbjuder produkter, digitala innehåll och / eller tjänster till konsumenten som personligen är närvarande eller har möjlighet att vara personligt närvarande på auktionen under auktionens ledning och där den framgångsrika anbudsgivaren är skyldig att köpa produkter, digitalt innehåll och / eller tjänsterna.
3 Tjänster avtal, efter full service, men endast om
4 Föreställningen började med konsumentens uttryckliga förhandsgodkännande. och
5 Konsumenten uppgav att han kommer att förlora sin ångerrätt så snart som Entreprenören har fullgjort avtalet.
6 Tjänster avtal om att göra boende tillgängligt när en viss implementeringsperiod tillhandahålls och annat än för bostadsändamål, godstransporter, biluthyrning och catering.
7 Avtal relaterade till fritidsaktiviteter när ett visst datum eller en prestationsperiod är ordnad i avtalet.
8 Produkter som tillverkas i enlighet med konsumentens specifikationer som inte är prefabricerade och som produceras på grundval av a Konsumentens individuella val eller beslut eller som är avsedda för ett specifikt person;
9 Förgängliga produkter eller produkter med begränsad hållbarhet.
10 Förseglade produkter som är av hälso- eller hygienskäl ej lämpliga för retur och varav förseglingen bröts
11 Produkter som för sin natur blandas irreversibelt med andra produkter;
12 Alkoholhaltiga drycker av vilka priset har avtalats när avtalet ingicks men leveransen kan endast ske efter 30 dagar, och vars verkliga värde beror på fluktuationer på marknaden som Entreprenör kan inte påverka.
13 Förseglade ljud- och videoinspelningar och datorprogram, varav sälarna bröts efter leverans;
14 Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, med undantag för prenumerationer på dem;
15 Leverans av digitalt innehåll annat än på fysisk bärare, men endast om: Föreställningen startades med konsumentens uttryckliga tidigare samtycke;
16 Konsumenten uppgav att han skulle förlora sin ångerrätt genom att göra det.
Artikel 11 – Priset
1 Priserna på de produkter och / eller tjänster som tillhandahålls får inte höjas under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet, med förbehåll för ändringar i priset på grund av förändringar i mervärdesskattesatser.
2 I motsats till föregående stycke kan Entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som ligger utanför entreprenörens kontroll till olika priser. Erbjudandet kommer att anges möjligheten att utsättas för fluktuationer och det faktum att några angivna priser är målpriser.
3 Prisökningar inom 3 månader efter avtalets slut är endast tillåtna om de är resultatet av ny lagstiftning.
4 Prisökningar från 3 månader efter avtalets slut är endast tillåtna om Entreprenören har fastställt det och
5 De är resultatet av lagbestämmelser eller bestämmelser, eller
6 Konsumenten har befogenhet att säga upp kontraktet före dagen som prishöjningen börjar.
7 Alla priser som anges i tillhandahållandet av produkter eller tjänster är inklusive moms.
Artikel 12 – Prestanda av avtal och extragaranti
1 Entreprenören garanterar att produkterna och / eller tjänsterna överensstämmer med kontraktet, med specifikationerna i erbjudandet, med rimliga priser krav på användbarhet och / eller tillförlitlighet och med befintliga lagstadgade bestämmelser och / eller myndighetsbestämmelser på dagen för kontraktet avslutats. Om det överenskommits, garanterar Entreprenören också att produkten är lämplig för annan än normal användning.
2 En extra garanti som erbjuds av entreprenören, hans leverantör, tillverkare eller importör ska aldrig påverka de rättigheter och krav som konsumenten kan utöva mot entreprenören om ett misslyckande i uppfyllandet av entreprenörens förpliktelser om Entreprenören har misslyckats i uppfyllandet av hans del av avtal.
3 Med ”extra garanti” menas varje skyldighet av entreprenören, hans leverantör, importör eller tillverkare i vilken han tilldelar vissa rättigheter eller hävdar till konsumenten att gå längre än han är lagligt krävs om han misslyckas i överensstämmelse med sin del av avtalet.
Artikel 13 – Leverans och utförande
1 Entreprenören ska utöva bästa möjliga omsorg vid beställning av order och utförande av order och vid bedömning av ansökningar om tillhandahållande av tjänster.
2 Leveransplatsen är den adress som konsumenten ger till entreprenören.
3 Med beaktande av bestämmelserna i artikel 4 i dessa Allmänna Villkor ska Entreprenören genomföra accepterade order med bekväm hastighet men minst inom 30 dagar, om inte en annan leveransperiod blev överens om. Om leveransen har försenats, eller om en order inte kan fyllas eller kan fyllas endast delvis, ska konsumenten informeras om detta inom en månad efter beställning. I sådana fall har konsumenten rätt till avvisa kontraktet kostnadsfritt och med rätt till eventuell kompensation.
4 Efter repudiering i enlighet med föregående stycke ska Entreprenören omedelbart återbetala betalningen från konsumenten, men senast inom 30 dagar efter repudiering.
5 Risken för förlust och / eller skada på produkter kommer att bäras av Entreprenören till tiden för leverans till konsumenten eller en företrädare utsedd i Förskott och meddelas konsumenten, om inte annat uttryckligen överenskommits.
Artikel 14 – Fortsatt prestationsavtal: varaktighet, uppsägning och förnyelse
Uppsägning
1. Konsumenten kan när som helst säga upp ett kontrakt som ingåtts på obestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med förbehåll för uppsägningen regler och med förbehåll för högst en månads uppsägningstid.
2. Konsumenten kan när som helst säga upp ett kontrakt som ingicks för a specifik tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster vid slutet av den specifika perioden, med vederbörlig hänsyn av uppsägningsreglerna och ett ämne med högst en månads uppsägningstid.
3. Konsumenten kan säga upp de avtal som nämns i det föregående punkterna:
– när som helst och inte begränsas till uppsägning vid en viss tidpunkt eller i en given period
– åtminstone på samma sätt som de hade ingåtts av honom
– alltid med samma meddelande som Entreprenören föreskrivit för han själv.
Förlängning
4. Ett avtal ingicks för en bestämd period som sträcker sig till det vanliga leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster kan inte vara automatiskt förlängas eller förnyas under en bestämd period.
5. Utan hinder av föregående punkt, ett kontrakt för en bestämd period som sträcker sig till regelbunden leverans av dagböcker, tidningar, veckovis tidningar och tidskrifter, kan tyst förnyas för en viss period av högst tre månader om konsumenten kan avsluta detta förlängda överenskommelse till slutet av förlängningen med ett tillkännagivande om en månad vid mest.
6. Ett avtal ingåtts för en bestämd period och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast förlängas stilla för en obestämd tid om konsumenten kan säga upp den när som helst med ett meddelande om en månad. Meddelandet är högst tre månader i vasen i kontraktet en leverans av dagböcker, tidningar och veckor och tidningar som uppstår regelbundet men mindre än en gång i månaden.
7. Ett avtal med begränsad varaktighet av regelbunden leverans av försöksdagar, tidningar, veckor och tidningar (rättegång eller inledande prenumeration) är det inte förnyas tyst och slutar automatiskt efter försöks- eller introduktionsperioden.
Varaktighet
8 Om kontraktets löptid är längre än ett år kan konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med ett meddelande om inte mer än en månad, om inte rimlighet och rättvisa motstår uppsägningen före utgången av den överenskomna terminen.
Artikel 15 – Betalning
1 Om inte annat anges i avtalet eller i de ytterligare villkoren måste de belopp som betalas av konsumenten lösas inom 14 dagar efter reflektionsperioden eller om det inte finns någon reflektionsperiod inom 14 dagar efter det att avtalet ingåtts. I händelse av ett avtal om att tillhandahålla en tjänst, Denna period börjar den dag som konsumenten fick bekräftelsen av Överenskommelsen.
2 Vid försäljning av produkter till konsumenter är det inte tillåtet att förhandla fram en förskottsbetalning på mer än 50% i de allmänna villkoren. Om en förskottsbetalning överenskommits, kan konsumenten inte hävda någon rättighet angående utförandet av den aktuella ordern eller tjänsten / tjänsterna i fråga innan den överenskomna förskottsbetalningen fattas.
3 Konsumenten är skyldig att omedelbart informera Entreprenören om eventuella felaktigheter i betalningsuppgifterna som angivits eller specificerats.
4 Om konsumenten inte har uppfyllt sin betalningsskyldighet i tid och Entreprenören har påpekat att betalningen var sen och gav konsumenten en period på 14 dagar för att följa betalningen förpliktelser, konsumenten är att betala det lagstadgade räntan på beloppet betalas och Entreprenören har rätt att debitera konsumenten med någon extrajudiciella insamlingskostnader. Dessa extrajudiciella insamlingskostnader uppgår till nej mer än 15% för utestående belopp upp till € 2.500, 10% för följande € 2,500 och 5% för följande € 5000, med minst € 40 Entreprenören kan avvika från ovan nämnda belopp och procentsatser till förmån för konsumenten.
Artikel 16 – Klagomål
1 Entreprenören ska ha ett tillräckligt anmält klagomålsförfarande och ska hantera klagomålet i enlighet med detta klagomål procedur.
2 Klagomål om utförandet av kontraktet ska lämnas in fullständigt och tydligt beskrivet till Entreprenören inom rimlig tid efter Konsumenten upptäckte defekterna
3 De klagomål som lämnats till entreprenören ska besvaras inom 14 dagar efter mottagandet. Skulle ett klagomål kräva en förutsägbar längre tid för hantering ska entreprenören svara inom 14 dagar med en meddelande om mottagande och en indikation när konsumenten kan förvänta sig mer detaljerat svar.
4 Ett klagomål om Entreprenörens produkt-, service- eller eftersalgsservice kan också lämnas till Stichting Webshop Keurmerk med en anmälningsblankett som ges på konsumentsidan på webbplatsen www.Stichting Webshop Keurmerk. org. Klagomålet kommer då att vara skickas till Entreprenören i fråga och till Stichting Webshop Keurmerk.
5 Om klagomålet inte kan lösas i samråd inom rimlig tid
tid eller inom 3 månader efter det att klagomålet lämnats in kommer det att finnas en tvist Det är öppet för tvistlösningsreglerna.
Artikel 17 – Tvister
1 Kontrakt mellan Entreprenören och Konsumenten som dessa allmänna villkor gäller är uteslutande reglerad av nederländsk lag.
2 Med tanke på de bestämmelser som anges nedan är tvisterna mellan konsumenten och entreprenören om bildandet eller utförandet av kontrakt relaterade till produkter eller tjänster som entreprenören måste leverera eller har redan levererat kan lämnas av både konsumenten och Entreprenör till Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP, Haag (Den Haag) (www.sgc.nl).
3 En tvist hanteras av tvisterskommittén endast om konsumenten lämnade sitt klagomål till entreprenören inom en rimlig tid.
4 Tvisten måste ha inkommit skriftligen till Geschillencommissie Webshop inom tre månader efter det att tvisten uppstått.
5 Om konsumenten önskar skicka en tvist till geschillencommissie är entreprenören bunden av detta val. När Entreprenören önskar lämna tvist till Disputencommissie måste konsumenten skriftligen yttra sig inom fem veckor efter skriftlig förfrågan från Entreprenören om han så önskar eller vill att tvisten ska behandlas av de behöriga domstol. Om Entreprenören inte har hört talas om konsumentens alternativ inom fem veckor, har Entreprenören rätt att skicka in tvisten till behörig domstol
6 Disputationskommitténs beslut kommer att fattas enligt de villkor som anges i skiljedomskommitténs regler (http://www.degeschillencommissie.nl/over-onss/decommissies/2701/webshop ) .
Ett beslut som fattats av Geschillencommissie är ett bindande råd.
7 Tvisterskommittén kommer inte att hantera en tvist eller kommer att sluta hantera den om Entreprenören beviljas ett moratorium, går i konkurs eller faktiskt avslutade sin affärsverksamhet innan kommissionen har behandlat en tvist vid hörseln och levererade en slutgiltig utmärkelse.
8 Om förutom Disputescommissie Webshop ytterligare en tvisterskommitté som är erkänd av eller ansluten till Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) [Stiftelsen för konsumentklagomål Kommittéer] eller Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) [Klagomyndigheten för finansiella tjänster] är behörig, de tvister som är huvudsakligen relaterad till försäljningsmetoder eller distanstjänster, Geschillencommissie Webshop Keurmerk är företrädesvis kompetent, och för alla Andra tvister är tvister som erkänts av och anslutna till SGC eller Kifid är behöriga.
Artikel 18-Garanti av denna branschgren
1 Webshop Keurmerk garanterar att dess medlemmar följer bindande råd från Disputes Committee Webshop om inte medlemmen beslutar att skicka bindande yttrande för prövning till domstolen inom två månader. Detta garanti återupplivas om domstolen har granskat det bindande yttrandet bekräftad och domen har blivit slutgiltig. Webshop Keurmerk kommer att betala detta belopp till konsumenten upp till € 10 000 per bindande åsikt. € 10.000 kommer att betalas om beloppet överstiger 10 000 euro per bindande rådgivning. När det gäller Återstående belopp, Webshop Keurmerk har skyldighet att försöka se till medlemmarna följer de bindande anvisningarna.
2 För tillämpningen av denna garanti är det nödvändigt att konsumenten lämnar skriftlig överklagande till Webshop Keurmerk och att han tilldelar fordran mot Entreprenören till Stichting Webshop Keurmerk. Om fordran mot Entreprenören överstiger 10 000 euro, kommer konsumenten att erbjudas att tilldela anspråk på för överskott till Stichting Webshop Keurmerk, varpå Denna organisation ska, i eget namn och på egen bekostnad, försöka få betalning och uppfyllande av dessa rättigheter för att kompensera konsumenten.
Artikel 19 – Ytterligare bestämmelser eller undantag
Ytterligare bestämmelser i och / eller undantag från dessa Allmänna Villkor bör inte vara för konsumentens nackdel och måste skrivas eller registreras på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra dem på ett tillgängligt sätt på en långsiktig databärare.
Artikel 20 – Ändringar av de allmänna villkoren för
Stichting Webshop Keurmerk
1 Dessa Allmänna Villkor kommer inte att ändras annat än i samråd med Consumentenbond (Konsumentförbundet).
2 Ändringar av dessa användarvillkor är giltiga först efter att ha offentliggjorts på lämpligt sätt, förutsatt att det är lämpligt Ändringar, den bestämmelse som är mest gynnsam för konsumenten ska råda under giltigheten av ett erbjudande.
Adress Stichting Webshop Keurmerk:
Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam.